موس بی سیم شیائومی مدل Mi Wireless Mouse Silent Edition

( )
  این محصول توسط تولید کننده اصلی تولید و دارای بارکد و هولوگرام قابل پیگیری می باشد  

ویژگی های کلیدی محصول :

  • نوع اتصال : Bluetooth 4.2 LE Wi-Fi 2.4GHz, بی سیم
  • جنس بدنه:آلومینیوم, پلاستیک ABS
  • دکمه: 5عدد
  • نوع کاربری: اداری, روزمره, گرافیک, گیمینگ
  • منبع تغذیه: AAA 1.5V
  • سایر ویژگی ها: اتصال دو گانه همزمان به دو دستگاه مختلف،قابلیت تغییر اتصال با یک دکمه, قابلیت فعال کردن حالت بی صدا
Xiaomi

0 تومان بدون مالیات.

در انبار موجود نیست

نقد و بررسی اجمالی

موس بی سیم شیائومی Mi Wireless Mouse Silent Edition

موس بی‌ سیم که با نام های موس وایرلس (Wireless) یا کوردلس (Cordless) نیز شناخته می‌شود، نوعی موس کامپیوتر است که بدون نیاز به سیم با دستگاه شما ارتباط برقرار می‌کند. موس وایرلس با ارسال امواج رادیویی (همچون بلوتوث یا وای فای) یا مادون قرمز به دستگاه مادر متصل شده و به شما اجازه می‌دهد بدون قرار گرفتن در فاصله‌ی معینی، با کامپیوتر خود کار کنید.

از سال ۱۹۶۳ و با طراحی اولین موس جهان تا به امروز، دنیای تکنولوژی موس ها دست خوش تغییرات بسیاری شد. برندهای گوناگون برای پیدا کردن جایگاه خود در بازار تکنولوژی، دست به ایده پردازی های خلاقانه ای می‌زدند که منجر به تولید موس های کارآمدتر و قدرتمندتر می‌شد. ایده موس های بی سیم در سال 1991 جامه عمل به تن کرد اما در دهه اخیر شرکت شیائومی علاوه بر تولید محصولات گوناگون، با این عرصه گذاشته تا با ارائه کیفیتی ممتاز در کنار قیمتی اقتصادی همگان را شگفت زده کند.

موس های بی سیم با کمک تکنولوژی های متنوعی به دستگاه اصلی متصل می‌شوند. اما اگر بخواهیم از سیر تحول تکنولوژی های به کار رفته در موس وایرلس را بگذریم، باید بگوییم که کمی پس از پا به عرصه گذاشتن وای‌ فای (Wi-fi)، موس های بی سیم با کمک این تکنولوژی که سرعت و بازه‌ی حرکتی بیشتری به آن ها می‌داد به کامپیوتر وصل می‌شدند. ارسال‌کننده های این امواج معمولاً به صورت خودکار درون موس بی سیم قرار می‌گرفتند و اتصال موس ها به کامپیوتر تنها به شرط وجود گیرنده های این امواج در دستگاه، اتفاق می‌افتاد. به همین منظور بسیاری از شرکت های تولید کننده موس بی سیم شروع به ساخت گیرنده هایی در قالب USB کردند که اتصال موس‌ بی سیم را به تمامی دستگاه ها ممکن می‌ساخت.


طراحی و ظاهر

طراحی مینیمال و تک رنگ، دو ویژگی ای هستند که شیائومی هیچ وقت از آن ها چشم پوشی نکرده و به زیباترین شکل ممکن تلفیق این دو را در محصولات پیاده سازی می‌کند. موس کوچک، خوش دست و جمع و جورMi Wireless Mouse از طراحی شیک برخوردار بوده که به لطف گوشه ها و دکمه های گرد و انحنا دار، زیبا سازی شده تا در تسریع کارهای کامپیوتری شما را در طول روز تأثیر گذار باشد. ابعاد این محصول به صورت 36 × 60 × 113 میلی متر بوده که آن را مناسب استفاده در مکان های مختلف، میزهای کاری کوچک، دانشگاه و غیره می‌سازد.

آرگونومی استاندارد موس بی سیم Xiaomi Mi Silent Mouse هیچ فشاری به مچ دست کاربر وارد نمی‌کند. پس در صورتی که روزانه زمان زیادی را جلوی لپ تاپ یا کامپیوتر خود سپری می‌کنید و رابطه تنگاتنگی با موس دارید، با خیال راحت می‌توانید این موس بی سیم شیائومی را تهیه کنید. وزن این موس ۷۰ گرم بوده و پیاده سازی ساختار مات روی این محصول نیز از دیگر ویژگی های ظاهری آن محسوب می‌شود. در صورتی که کف دست کاربر دچار تعریق شود، کنترل موس دشوار نخواهد شد. علاوه بر این، قوس بخش فوقانی موس به خوبی کف دست را پر کرده و در استفاده طولانی مدت باعث آزردگی ماهیچه های کف دست نمی‌شود.


قالب اصلی موس بی سیم شیائومی از ورق های آلومینیوم تشکیل شده تا شمایل آن در طول زمان با استفاده های مکرر و پیاپی، دچار تغییر نشود. همچنین باعث شده تا توان محصول در زیر فشار نیز بیشتر شود. از طرف دیگر، بدنه خارجی و دکمه ها، همگی از پلاستیک ABS شکل گرفته اند، زیرا این ماده موجب آن شده که وزن محصول کاهش چشم گیری را شاهد باشد. البته دلیل اصلی استفاده از پلاستیک ABS، پایین آوردن هزینه های ساخت بوده تا این کمپانی بتواند از فناوری های بیشتر و جدیدتر در این محصول استفاده کند. علاوه بر موارد بالا، از خواص افزایش استحکام، ماندگاری و مقاومت در برابر ضربه که ABS به این موس بخشیده نباید چشم پوشی کرد.


امکانات و ویژگی ها

بدون شک برترین ویژگی Mi Wireless Mouse Silent Edition، همان طور که نام انتخابی محصول به آن اشاره دارد، حالت کاربری دوگانه آن است. این دستگاه مجهز به دو روش اتصال بی سیم بوده و به Dual Connection معروف شده است. برای استفاده بی سیم از این موس می‌توانید هم از طریق بلوتوث و هم از طریق دانگل USB، از این موس استفاده کنید. اما قسمت هیجان انگیز ماجرا این جا است که قابلیت اتصال همزمان موس به دو دستگاه نیز وجود دارد. روی بدنه موس یک دکمه سوئیچ تعبیه شده که بین اتصال USB و اتصال بلوتوثی جا به جا می‌شود. به عنوان مثال، با موس بی سیم شیائومی مدل Mi Silent Mouse این امکان فراهم شده که موس را هم برای لپ تاپ و هم برای تلویزیون هوشمند خود به کار گرفته و از طریق دکمه مربوطه بین دستگاه ها سوئیچ کنید.

از آن جایی که موس هایی با بازه دامنه DPI  بین 800 تا 1000 جز موس با کاربری روزمره محسوب می‌شود و بیشتر از این بازه برای گرافیست ها و گیمرها کاربرد دارد، میزان حساسیت موس شیائومی مدل Mi Wireless Mouse با نرخ DPI 1300 می‌باشد، به این معنی است که برای کاربری روزمره و حتی گیمینگ دست شما را به راحتی باز می‌گذارد. لازم به ذکر است که DPI بسیار بالا از حساسیت بالایی برخوردار است و ممکن است برای گرافیست ها جالب نباشد و کارشان را کمی با پیچیدگی مواجه کند. ولی دقت DPI 1300 کاربری عمومی و گاهاً گیمینگ را به خوبی تحت پوشش قرار می‌دهد.

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، موس وایرلس و بی صدا Xiaomi، از طریق بلوتوث نسخه 4.2 و شبکه های وای فای 2.4 گیگاهرتزی به دستگاه های مختلف متصل می‌شوند. اگرچه محصول نام برد به باتری داخلی قابل شارژ مجهز نبوده، اما به هر حال 2 عدد باتری AAA 1.5V به خوبی جوابگوی کارکرد چند هفته ای این موس خواهند بود. نکته حائز اهمیت این موس، این بوده که یک دکمه برای تغییر حالت صدای موس در نظر گرفته شده تا در صورتی که در محیط های ساکت، به عنوان مثال در طول شب و یا کتابخانه مشغول به کار هستید، صداهای آزار دهنده هر کلیک دکمه ها را از بین ببرید.


نتیجه گیری و جمع بندی

اگرچه موس های بی سیم مورد پسند بسیاری از افراد نبوده، چرا که تعویض باتری ها گاهاً به امری منزجر کننده تبدیل می‌شود. اما با وجود این موضوع شیائومی، موس بی سیمMi  Wireless Mouse Silent Edition را با بالاترین سطح دقت و کیفیت تولید و روانه بازار کرده که با امکانات جذاب و خلاقانه ای نظیر اتصال دوگانه و حالت بی صدا، نظر بسیاری از علاقه مندان موس های بی سیم را به خود جلب کرده است.

برچسب ها

بخش سوال و جواب درباره محصول :